امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://metallurgydata.cloob24.com
0

 لینک دانلود ویدئو خط تولید میلگرد عاج دار به روش سینوسی-10 مگابایت

نورد  Rolling یکی از روش‌های شکل‌دهی مواد دارای قابلیت مومسانی است.
در دماهای پایین و نزدیک دمای اتاق تنها فلزات و برخی از پلیمرها قابلیت مومسانی مناسب از خود نشان می‌دهند. برای افزایش این قابلیت و همچنین شکل‌دهی موادی که در دماهای پایین نورد آنها امکان پذیر نیست، از نورد گرم استفاده می‌شود.
هدف مهندسی نورد فلزات عبارت است از تغییر فرم شمش یا ورق به شکل مورد نظر. معمولا محصول نهایی نورد، تولید ورق یا میلگرد است. پس از اتمام تغییر فرم، محصول نهایی توسط دستگاههای برشی خط مانند قیچی واره به طول مورد نظر برش داده شده و پس ازعملیات تکمیلی و کنترل، بسته بندی گردیده و به انبار محصول حمل می‌شود.

به طور کلی نورد به دو صورت گرم و سرد وجود دارد:
در نورد گرم شمش پـس از رسیدن به درجه حـرارت مورد نظر (معمولا بالاتر از 1100 درجه سانتیگراد)در کوره‌های نورد از بین چند مجموعه غلتک در حال چرخش عبور نموده و با کاهش متوالی مقطع نهایتا به فرم مورد نظر تبدیل می‌شود.
در نورد سرد هدف کاهش ضخامت ورق تحت فشار بسیار زیاد است. از ویژگی های این نوع نورد که معمولا در دمای اتاق و حداکثر تا 200 درجه سانتیگراد انجام می شود می توان به افزایش سختی ماده موردنظر، افزایش نابجایی در ساختار کریستالی و افزایش تنش تسلیم (تسلیم (مهندسی))اشاره نمود.

مزایای نورد سرد:
- در غیاب سرما و اکسیداسیون، تلورانس کمتر و پرداخت سطح بهتری حاصل می شود. (برخلاف نورد گرم که دارای پوشش اکسیدی است.)
- روغن کاری راحت تر انجام می گیرد.
- قابلیت تولید ورقهای نازک
انواع
نورد پیوسته:
چنانچه حجم تولید توجیه کننده هزینه سرمایه گذاری اولیه باشد، محصولات به روش نورد پیوسته تولید می شوند. در نورد پیوسته مقدار ماده ای که در یک زمان (در یک مقطع زمانی معین)از هر غلتک می گذرد یکسان است. بنابراین چنانچه سطح مقطع کوچکتر یا بزرگتر شود، سرعت غلتکها نیز متناسب با آن بیشتر یا کمتر می شود تا بدین ترتیب تغییر ضخامتها و طولهای کنترل در مراحل مختلف، قابل بالانس باشد.
کاربرد: تولید ورق، میلگرد

نورد حلقه ای:
با کاهش ضخامت حلقه، قطر آن افزایش می یابد. در فرآیند نورد حلقه ای، غلتک خارجی نیرو و سرعت را اعمال می کند و غلتک درونی به صورت آزاد گردش می کند. بنابراین ضخامت حلقه به تدریج کاهش و قطر آن افزایش می یابد. پس پهنای حلقه، معمولاً موضوع افزایش نیست.
کاربرد: موشک، توربین، هواپیما، صنایع هوا فضا، لوله کشی و مخازن تحت فشار.

نورد رزوه:
این نوع نورد جزء پروسه نورد سرد است واز کاربرد های آن می توان به نورد چرخ دنده های مارپیچ اشاره کرد.

فرآیند
فرآیند نورد شامل گذراندن تکه‌ای از ماده از بین دو غلطک است. در اثر تنش فشاری اعمال شده توسط غلطک‌ها ضخامت ماده کاهش می‌یابد. دستگاههای نورد در مدل های دو،سه و چهار غلطکه موجود می باشد.

نورد

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه